Veelgestelde vragen (FAQ)

Info over tapijten

Hoe dik is de pool van een tapijt?

De dikte van de pool hangt af van de stijl van het tapijt.

Wanneer dien ik gebruik te maken van een ondermat?

We adviseren een ondermat voor dunnere tapijten, aangezien die het tapijt op zijn plaats houdt en uitglijden helpt voorkomen. Ondermatten hebben ook een kusseneffect. Dit komt de levensduur van uw tapijt ten goede, aangezien de pool niet wordt stukgedrukt en het tapijt minder te lijden heeft van scherpe voorwerpen, zoals hoge hakken.

Zijn de foto's van uw tapijten natuurgetrouw en kan ik er van op aan dat de kleur op het scherm ook de echte kleur van het tapijt is?

De foto's van onze tapijten zijn op professionele wijze gemaakt met een digitale camera met een hoge resolutie in een omgeving waar de kleurtemperatuur zorgvuldig werd geregeld. Ze worden daarna verwerkt met behulp van Adobe Photoshop. De foto's van de tapijten zijn dus een zo goed mogelijke afbeelding van de echte tapijten. De weergave van de foto's en de kleuren hangen echter ook af van het type, de kwaliteit en de leeftijd van het scherm waarop men de tapijten bekijkt.

Waarom pluist mijn tapijt?

Het is niet ongewoon dat een tapijt pluist. Als het tapijt nieuw is, kan sprake zijn van wat restmateriaal dat langzaam los wordt gemaakt. Dat zijn kleine vezels die in de pool zijn gedrongen en naar het oppervlak komen. Dit verdwijnt na 1 of 2 keer stofzuigen.

U hoeft zich nergens zorgen om te maken, het betreft hier een natuurlijk proces. Probeer het niet te versnellen, want dat veroorzaakt alleen maar extra slijtage van uw tapijt. Ons advies is om geduldig te zijn en bij normaal gebruik zult u zien dat het pluizen langzaam afneemt en uiteindelijk verdwijnt.

De aanschaf

Hebt u een winkel of showroom waar ik een tapijt kan bekijken?

Nee, helaas hebben we geen winkels of showrooms waar u onze tapijten kunt bezichtigen. We verkopen onze tapijten uitsluitend in onze webwinkel op internet en ze zijn alleen te zien op onze website. Wanneer u geïnteresseerd bent in een exclusiever tapijt (van € 5000 of meer), dan is het mogelijk om een afspraak te maken met een van onze medewerkers van RugVista’s exclusieve showroom. Klik hier voor meer informatie.

Hebt u een catalogus voor uw tapijten?

Nee, we hebben geen catalogus, aangezien al onze tapijten te zien zijn op onze website. Omdat alle tapijten op de website staan, kunnen we de informatie over de tapijten eenvoudig doorlopend bijwerken en onze klanten nauwkeurige, actuele informatie bieden.

Hoe bestel ik een tapijt via uw website?

Kies eerst het tapijt dat u wilt kopen. Klik vervolgens op het desbetreffende tapijt voor gedetailleerde informatie. Rechts ziet u de prijs van het tapijt. Als het tapijt niet al verkocht of gereserveerd is, staat er een knop onder de prijs met de tekst ‘In winkelmandje'. Klik op de knop ‘In winkelmandje’ en het tapijt wordt in uw winkelmandje geplaatst. Het winkelmandje wordt linksboven getoond. Herhaal dezelfde procedure om meerdere tapijten aan uw winkelmandje toe te voegen.

In de volgende stap gaat u naar de kassa. Dit doet u door te klikken op de link 'Doorgaan' die is weergegeven onder de tapijten in uw winkelmandje.

Tijdens de laatste stap kiest u de betaalmethode van uw keuze. U kunt betalen met een creditcard of door bankoverschrijving. Klik de gewenste optie aan en volg de aanwijzingen op het scherm.

Kan ik een tapijt lenen om na te gaan of het bij mij thuis past?

Het is niet mogelijk om een tapijt te lenen. Wanneer u na aankoop van een tapijt van mening bent dat het product niet past als verwacht, dan kunt u het binnen 30 dagen retourneren.

Betaling en veiligheid

Hoe velig zijn de transacties die ik maak?

De transacties op onze website zijn buitengewoon veilig. We werken samen met DIBS, dat al onze internetbetalingen verwerkt. Alle betalingen vinden plaats via een veilig versleutelde verbinding om u en al onze andere klanten te beschermen tegen bedrog. Alle betalingen worden gemachtigd via een methode die 3D Secure heet. Alle betalingen worden met het oog op uw veiligheid tevens handmatig gecontroleerd.

Welke betaalmethoden accepteert u?

We bieden twee betaalmethoden: creditcard (Visa of MasterCard) of vooruitbetaling, waarbij het bedrag rechtstreeks van uw bankrekening naar onze bankrekening wordt overgeboekt.

Biedt u gratis betalingen of andere afbetalingsregelingen aan?

Momenteel bieden we alleen rentevrije betalingen aan via Klarna voor klanten die in Zweden, Denemarken, Finland of Noorwegen wonen.

Wat is 3D Secure?

3D Secure is een overkoepelende term voor een beveiligingstechnologie die is ontwikkeld door Visa en MasterCard. De kaarthouder moet zich bij aankopen online eerst identificeren door middel van een pincode. De klant ontvangt deze code van de bank. Bij deze technologie is de bank die de kaart heeft verstrekt aansprakelijk voor het financiële risico dat verbonden is aan eventueel bedrog. Deze technologie, die werd ontwikkeld om de klant te beschermen, wordt op websites vaak aangeduid met ‘Verified by VISA’ en ‘MasterCard SecureCode’. RugVista maakt gebruik van deze technologie als een betaling wordt uitgevoerd met een kaart waarvoor deze technologie is geactiveerd.

Opdrachten

Hoe kan ik mijn bestellingen bekijken?

U kunt uw bestellingen bekijken door links te klikken op “Mijn account” en daarna in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Hier kunt u uw huidige en voorafgaande bestellingen bekijken, en u kunt er ook uw huidige verzendingen volgen.

Hoe annuleer ik een bestelling?

Als u een bestelling wilt annuleren, stuurt u een e-mail naar order@rugvista.com. We annuleren uw bestelling en sturen u hiervan een bevestiging. U kunt u ook aanmelden bij ‘Mijn account’ en de bestelling daar annuleren.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Als u een bestelling wilt wijzigen, stuurt u een e-mail naar order@rugvista.com en laat u ons weten welk tapijt u wenst in plaats van het bestelde tapijt. Houd er wel rekening mee dat we alleen bestellingen kunnen wijzigen die nog niet zijn verzonden en die geplaatst zijn met de optie ‘Bankoverschrijving’. Ze mogen dus nog niet zijn opgehaald in het magazijn of zijn verzonden!

Verzendingen en leveringen

Hoe veel kost de verzending?

U hebt altijd ten minste één gratis alternatieve verzendmethode binnen de EU. De verzendkosten buiten de EU variëren van land tot land. Meer informatie hierover vindt u in onze ‘Algemene voorwaarden’.

Hoe lang duurt de verzending?

De normale levertijd is 1-5 werkdagen binnen de EU en 2-8 werkdagen in de rest van de wereld.

Moet ik thuis zijn om mijn tapijt in ontvangst te nemen?

Ja, er moet iemand thuis zijn die de verzending in ontvangst neemt. U kunt contact opnemen met UPS/FedEx voor meer informatie over het tijdstip van aflevering of om een ander bezorgadres op te geven.

Hoe volg ik mijn bestelling en verzending?

Nadat u de bestelling hebt geplaatst en die voor u is verpakt, ontvangt u een bevestigings-e-mail van RugVista.com. Dit e-mailbericht bevat verzendinformatie en volginformatie. U kunt de bestelling aan de hand van deze informatie volgen op de website van UPS/FedEx op www.ups.com / www.fedex.com. U kunt uw bestellingen ook volgen door in te loggen bij RugVista.com met uw wachtwoord en de gebruikersnaam die u hebt laten registreren en daarna te klikken op “Mijn account”.

Verzend u naar postbussen?

Nee, we verzenden niet naar postbussen, aangezien de ontvanger moet tekenen bij ontvangst.

Retourzendingen

Kan ik het tapijt terugsturen als het me niet bevalt?

Ja, u kunt het tapijt terugsturen als het u niet bevalt. U hebt een goedkeuringstermijn van 30 dagen na koop.

Hoe stuur ik een verzending terug?

Om een bestelling te retourneren, moet u persoonlijk contact met ons opnemen op telefoons.#TEL# of per faxnr: +46 40 18 22 25 of een e-mailbericht naar ons sturen op order@rugvista.com en ons laten weten hoe u de verzending wilt retourneren. We zenden u dan per post een retourbericht toe met de verpakkingsetiketten en aanwijzingen voor de retourverzending.

Wat doe ik als mijn tapijt beschadigd is bij aankomst?

Als uw tapijt beschadigd is bij aankomst, neemt u contact op met UPS/FedEx plaatselijk en rapporteert u de schade en daarna belt u ons onmiddellijk op telefoons #TEL# of faxnr.: +46 0 18 22 25 of stuurt u een e-mailbericht naar order@rugvista.com

Hoe verpakt u de tapijten en waarborgt u dat ze veilig worden vervoerd?

Al onze tapijten worden verpakt conform de instructies van UPS/FedEx. De tapijten worden, voordat zij worden verpakt en verzegeld in een passende kartonnen doos, opgevouwen en voorzien van dik plastic ter bescherming van het product. Lopers worden opgerold.

Moet ik verzendkosten betalen als ik mijn tapijt terugstuur?

Alle retourzendingen binnen de EU zijn gratis met het retourlabel van RugVista. Neem contact op met ons klantenserviceteam voor hulp bij retourzendingen.

Tapijtonderhoud

Hoe krijg ik de vouwen en kreuken uit mijn tapijt?

U verwijdert vouwen en kreuken door er iets zwaars (veiligs) op te leggen, zoals een stapel boeken op de rand. Na enkele dagen zou het tapijt dan vlak op de vloer moeten liggen. Kreuken krijgt u uit een tapijt door het op de normale manier te gebruiken. De kreuken verdwijnen dan met het verloop van tijd.

Hoe verwijder ik vlekken?

Er zijn meerdere manieren om vlekken te verwijderen, afhankelijk van het type vlek. Het is altijd het beste om de vlek zo snel mogelijk en zo veel mogelijk te verwijderen. In onze tapijtencyclopedie vindt u meer informatie over het verwijderen van vlekken. Zie: Rug encyclopedia - Cleaning tips

Kan ik mijn tapijt zelf wassen?

We raden u af uw tapijten zelf te wassen, vooral bij ‘rag rugs’. Voor het beste resultaat raden we u aan contact op te nemen met een professionele tapijtreiniger die weet hoe uw tapijt het beste gereinigd kan worden. Dit advies geldt voor alle handgeknoopte tapijten die verkocht worden op RugVista.nl.

Voor kleinere vlekken raden we u aan de vlekkenverwijderaar van RugVista te gebruiken. Kijk voor meer informatie en aanschaf op: https://www.rugvista.nl/tapijt/stain-remover?artno=CVSR1